Smurfar och doktorsavhandlingar en barnfri studiedag

Det har varit en avslappnad och lugn måndag. Barnen hade en barnfri studiedag i skolan/fritids/förskolan. Det innebar att de var hemma och visste inte vad de skulle göra. Det är märkligt att vissa dagar är sådana. Men räddningen blev mina föräldrar. De kom efter frukosten och hämtade alla tre barnen. De skulle göra en utflykt till golfbanan. Det gick tydligen bra och roligt hade de. Barnen kom inte hem förrän på eftermiddagen.

Värre var det för mig. Jag skulle läsa några doktorsavhandlingar, närmare bestämt sex stycken. Det hann jag inte, utan jag får nog ta en dag till. Det är tur att det är så intressanta avhandlingar. Jag skall läsa tre inom pedagogik och tre inom psykologi. Det lilla problemet, eller stora (det beror på hur man ser det), är att jag inte vet riktigt vad jag skall göra. Det betyder att allting är som vanligt och då brukar det gå bra i slutändan. När alla doktorsavhandlingarna är genomlästa skall jag antagligen skriva en reflektionsrapport över alla doktorsavhandlingarna på max 10 sidor. Hmm… Jag undrar hur jag skall lyckas med det?! Fåordig är något som jag inte är…

När det gäller mannen och hans förkylning så var han faktiskt hos doktorn idag. Medicinen han fick var ”vila”. Han behöver vila upp sig för att bli bra igen och inte överanstränga sig. Det var inte populärt. Han gick och muttrade här hemma när han kom hem. Men jag tror att han kan behöva det. Mycket av hans förkylningssymptom kommer troligtvis från att han jobbar för mycket, fast detta är min egen tolkning. Frågar jag mannen så kan det absolut inte vara så.

I lördags började jag med julklappstankarna. Vår äldsta son önskar sig en smurf. Det ska dessutom vara ”karatesmurfen”. Nu vet jag att den egentligen heter ”judosmurfen”, men det spelar nog ingen roll för Kronprinsen. Jag frågade i leksaksaffären, dock hade de ingen. Idag har jag letat runt på nätet och jag har lyckats hitta en. Så här ser den ut:

Det här är en Judosmurf, även kallad karatesmurf av mig. Jakten går vidare...

Det här inlägget postades i Familjen, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

