Nu är det på gång

Idag har jag kört igång på allvar. Jag och U har pratat om den kommande uppsatsen och om den första delkursen. Det är så skönt att ha någon att bolla med. Vi har tittat på lite artiklar inför uppgift 1 på delkurs 1. Nu är vi på gång! Imorgon ska vi försöka strukturera upp arbetet och sålla bland artiklarna. Som vanligt var det roligt att chatt-prata med min kompanjon. Jag hoppas att hon hittar sina hörlurar imorgon, så att vi kan prata med varandra via Skype. Det är lättare att prata mer direkt med varandra.

Jag fick dessutom ett akut problem idag. Min käraste pluggkompis är på väg att ge upp. Vad gör man då? Jo, man skaffar sig en ny. Det är ingen människa jag pratar om, utan en laptop. Den har varit med mig sedan 2009 och då var den begagnad. Min man tror att den är från 2006/2007. Jag tycker att det var dags för en ny. Jag använder den nästan dagligen och min nuvarande laptop har inte mått så bra sedan den åkte i golvet för ett år sen. I början märktes det knappt, men nu hänger den sig ofta och den känns ostabil. Jag, eller rättare sagt min man, valde en Lenovo G 570. Precis när den var beställd och betald, så stod det att den hade utgått ur sortimentet. Vad jag blev nervös! Tänk om jag hade betalat för en laptop som inte finns. Hmm…? Men efter några timmar fick jag ett mail som talade om att min order var på väg och jag fick även ett kollinummer på paketet. Det kändes genast mycket bättre.

Idag var tydligen en dag då pengarna skulle rulla. Min man fick för sig att köpa en cykel. Han är inte nöjd med den han har, utan han vill ha en cykel som tål lite. Den han har är den som han fick då han blev påkörd av taxin. Det är en s. k. vanlig Citybike. Hans förra cykel var nämligen en militärcykel och den har han verkligen älskat. Den här gången blev det en Mountainbike Cresent med 7-växlar. Den var mycket snygg. Jag hoppas att han blir nöjd med den här. Enligt han själv är det 40-årskrisen som har satt in. Andra 40-åringar köper motorcykel eller sportbil. Han nöjer sig med en cykel. Vi får väl se när det väl kommer till kritan. Mannen fyller inte 40 förrän nästa år. Han hinner nog komma på något annat att köpa.

När vi ändå är inne på mannens 40-årsdag, så beställde jag hans present idag. Det blir en upplevelsepresent tillsammans med hela familjen. Jag tror att han gillar det. Det verkade så i alla fall. Jag blev tvungen att ta hjälp av honom för att kunna beställa presenten. Den här presenten tror jag faktiskt kan tilltala även barnen. Det skall bli spännande! Jag kommer inte att berätta förrän det börjar närma sig det magiska datumet…

Det här inlägget postades i Familjen, Semester, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

