Det känns som höst!

När väckarklockan ringde idag vaknade jag faktiskt direkt. Jag tror att det har med spänningen att göra. Idag är nämligen första dagen som hela familjen skall in i sina vardagsrutiner. Det gör att även Prinsessan fick göra sig iordning idag. Hela helgen sa Lillan att hon inte ville till förskolan, eftersom hon inte ens kommer ihåg vad de andra barnen heter. Jag förstår henne. Hon har inte varit på förskolan sedan första veckan i juni. Hon har verkligen haft sommarlov. Det gör att hon inte alls var intresserad av att packa sin väska inför starten idag. Dessutom ville hon inte bestämma vilken nalle som skulle följa med, eftersom det gjorde att det skulle bli verklighet att hon skulle iväg till förskolan. Men efter mycket om och men blev det Nalle med stort N som fick följa med. Han brukar alltid vara med och har funnits där sedan hon föddes. Det var Nalle som var med inne på BB. Jag och min man hade packat ner den och Nalle var redo när hon väl såg dagens ljus första gången.

Vi kom iväg allihopa och lämningen på förskolan gick ovanligt bra. Prinsessan hängde av sig ytterkläderna kramade mig och sa: ”Hej då mamma! Vi ses i eftermiddag. Jag ställer mig och vinkar i fönstret”. Hmm… Var detta verkligen dottern som absolut inte ville gå idag? Jag tyckte att det verkade konstigt, men jag vinkade vid fönstret och sedan var det dags att lämna Prinsen i skolan. Jag har inte hört av förskolan idag, så det har nog gått bra.

Prinsen hade också en stor dag idag. Det är dags att vara på fritids. Han har också varit långledig och ville inte heller vara där. Men han tyckte att det var bra att han slapp morgonfritids. Under sommaren sa jag till honom att det kanske blir så att han får gå på fritids innan skolan. Det behöver han inte göra och det tycker nog både han och jag är skönt. Jag hade aldrig hunnit får honom klar i tid. Det hade bara blivit ett stressmoment till.

Den äldsta pojken cyklar tillsammans med sina kompisar och idag fungerade det bra. De kom iväg i rätt tid. Kronprinsen har också start på fritids idag. Det är ett nytt fritids för oss alla. Det skall bli roligt att höra vad han säger om det. Spännande! Jag fick lova att jag skulle hämta honom idag. Det gör jag så gärna. Det är roligt när de fortfarande vill det. Men han brukar vilja det och dessutom får jag alltid en kram, även om hans klasskompisar är där. Det är så härligt!! Jag passar på att njuta nu, för jag vet att jag inte kommer att få ge honom en kram ute bland folk när han blir äldre.

Vädret idag gör också att det känns som höst. Det är sol, regn, sol, åska, blåser ibland, sol, etc. Det skiftar väldigt fort. Officiellt börjar inte hösten förrän på torsdag, när det är den första september, men det känns som höst redan nu. Jag tror nästan att det är dags att summera sommaren 2011. I mitt tycke var det ingen varm och skön sommar. Det är ingen sommar som man kommer att minnas länge, utan det är mera en mellansommar. Visserligen kan det bli en indiansommar, men det har jag gett upp hoppet om. Den här sommaren gjorde att jag längtar till nästa sommar. Då hoppas jag på sol och bad.

Det här inlägget postades i Familjen, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

