Vardagen blir tillkrånglad ibland

Idag blev vardagen tillkrånglad, bara för att jag är sjuk. Visserligen mår jag mycket bättre idag, men jag är fortfarande seg. Men jag är uppe i alla fall. Det är tur att jag har så snälla föräldrar och svärföräldrar. De ställde verkligen upp idag. Min pappa hämtade mellansonen och såg till att han kom till skolan och dessutom hämtade mina föräldrar honom efter skolan. Dottern hämtades av svärfar imorse och hon kommer inte hem förrän ikväll. Den stora killen cyklade med en kompis till skolan idag. Men först kom jag på att han skulle ha en utflyktsdag. Det var bara att packa ihop matsäck och regnkläderna (regnet hänger i luften). Alla vardagsrutiner löste sig så småningom, med lite hjälp. Vi har tur som har någon att fråga. Det är inte alla som har det.

När det gäller Prinsens cykling så blev det missförstånd mellan kompisarna. Egentligen skulle han ha cyklat med en ytterligare en kompis, fast Prinsen och hans andra kompis tyckte att han dröjde för länge. De körde utan honom. Jag blev lite arg på sonen för det och sa;”Tänk om det hände dig. Vad hade du tyckt då?” Efter mycket sura grimaser kom det fram att det hade han inte tyckt om, utan han hade blivit ledsen. Vi kom överens om att han skulle ringa kompisen nästa gång istället för att cykla ifrån honom. Dessutom fick han be om ursäkt. Kompisarna skall nu cykla tillsammans imorgon igen. Jag hoppas att det kommer att gå bra.

Prinsen och hans klasskamrater slapp regnet. Det började inte förrän skolan slutade. De hade haft en rolig dag nere vid havet. Men han kom hem och kapsejsade i soffan. Prinsen var så trött och han måste vila sig innan det var dags för läxorna deklarerade han. Annars händer det inte så mycket mer än att jag skall kurrera mig och att det är karatedag. Jag hoppas att ni får en fortsatt bra onsdag.

Det här inlägget postades i Familjen, Karate, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

