Nu är måndagen här

En ny vecka med många möjligheter. Underbart!!! Dock började den inte så bra. Äldsta sonen fick vara hemma idag och jag börjar själv känna mig hängig. Idag har jag ryst och varit otroligt varm samtidigt som näsan har gjort ont. För mig är det ett säkert tecken på att en förkylning är på gång. Dessutom var vädret inte det bästa. Det var molnigt och nästan lite disigt. Dottern sa idag att ”idag känns det som eftersommar”. Jag frågade vad hon menade med det och då svarade hon att; ”det ser regnigt ut och att det var som på våren och då brukar du mamma säga att det är försommar och då måste det här vara eftersommar”. Barns logik är oslagbar. Jag tycker att det var en bra sammanfattning. Det är precis så det är.

Annars blev dagen relativt bra. Jag och dottern klippte oss, så nu är hela familjen snygga i håret. På eftermiddagen försökte jag lyssna på en presentation i ACP. Det gick bra under den första presentationen, men sedan blev det så mycket bråk mellan barnen här hemma, så jag fick strunta i att höra den andra presentationen. Det var lite synd eftersom den verkade mycket intressant. Den handlade om e-learning på arbetsplatser. Ja, ja… Man kan inte vara med på allt. Jag kanske kan fråga vederbörande om hon kan berätta vad hon kom fram till.

Ikväll gjorde jag kålsoppa för första gången. Det verkade som att både barnen och mannen uppskattade det. Direkt efter fick mannen och Mellanpojken åka iväg och träna karate. Nu medan jag väntar på att de skall komma hem igen gjorde jag plättar som efterrätt till soppan. Jag tänkte att lite vardagslyx på måndagen kan aldrig vara fel.

Nej nu skall jag titta på Pingvinerna från Madagaskar

Det här inlägget postades i Familjen, Karate, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

