Suck! Nu börjar sjukdomarna…

Jag vet att man inte skall måla en viss person på väggen, men ibland känns det som att det är befogat. Hela vårterminen var en ondcirkel av sjukdomar. Nu har höstterminen knappt börjat och första bacillen har redan hittat hit. Det började under gårdagskvällen, men i natt bröt även feber ut.

Jag vaknade med ett ryck av att äldsta sonen stod vid sängen och bara väntade på att jag skulle vakna. Det gjorde jag och jag blev helt livrädd, eftersom det inte syntes vem det var och jag var väldigt trött. Det här var vid fyratiden på morgonen och då är jag som tröttast. Kronprinsen berättade att han inte mådde bra och undrade om han hade feber. Mycket riktigt!! Han kändes varm som en bakugn. Det var bara att stoppa ner honom i sängen igen och ge honom nässpray, så att han kunde andas när han låg ner. Dessutom var han rejält törstig. Därefter somnade han om fort. Men jag hade svårt för att somna om. Jag låg i mörkret och lyssnade efter barnen. Tidigare på natten hade nämligen Prinsessan vaknat ur en mardröm. Dock somnade jag om efter ungefär en timme.

Men jag vaknade halvsju och väckte min man, eftersom vi egentligen skulle iväg med hans arbete idag på en familjedag. Vi var tvungna att säga att vi inte kunde komma. Visserligen hade min man kunnat åka dit själv, men min man tyckte inte heller att det var så roligt att själv åka iväg med de två yngsta barnen. Det blev en orolig morgon och den äldsta sonens feber hade inte gått ner. Dessutom var Prinsen och Prinsessan besvikna över att det inte blev någon badning idag. Vi skulle nämligen fått bada i ett utomhusbad idag. Jag vet inte riktigt hur vi skall kunna kompensera dem för det här. Vi får kanske åka till ett äventyrsbad senare under hösten.

Just nu är de två yngsta och min man iväg och hämtar takpannor till vår blivande lekstuga – friggebod. Jag hoppas verkligen att vi kan komma igång med den nu under hösten. Vi blev avbrutna med våra planer gällande lekstugan, eftersom vi blev tvungna att ta  itu med garagetaket. Det hade blivit sprickor och läckte in, så det fick gå före.

Det här inlägget postades i Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

