Lördagsmys

Jag undrar om man kan kalla det lördagsmys om man gör en massa måsten? Hela dagen har varit full av måsten. Vi har städat, veckohandlat och tvättat. Det märks sådana här dagar att huset är stort. Det är mycket ytor att städa, men jag struntade faktiskt i att dammsuga. Det sparade jag till min man. Han och äldsta sonen var iväg och tränade karate idag. Det gick tydligen bra, fast de var mycket trötta när de kom hem.

Idag har hela huset varit fullt av barn. Förutom våra barn hade vi två extra här en liten stund. Det var Mellanpojken som hade en kompis här och sedan var även en av barnens kusiner här. Dock hade han farmor och farfar med sig. Det är roligt med lite spontanbesök. Naturligtvis bjöd vi på en fika. Det blev olika sorters kex – ”gofika”. Alla gillade det och det var trevligt med en pratstund. Mina svärföräldrar hade med sig släpet hit, eftersom vi skall ta hem några tegelpannor som vi skall använda på vår lekstuga. Tegelpannorna skall vi få från min kusin. De har nämligen lagt om taket nu i sommar.

Ikväll har vi i alla fall haft lördagsmys. Först hade vi ugnstekt kyckling med potatis som ligger i formen. Det blir som en kycklinggratäng. Till det serverade vi broccoli. Ni skall vi fika på chokladpudding och grädde. MUMS! Jag hoppas att ni alla får en fortsatt trevlig lördag.

Det här inlägget postades i Familjen, Karate. Bokmärk permalänken.

Kommentera

