Det här med presenter…

… är ett kapitel för sig! Det är svårt att veta vad man ska köpa till någon som har allt. Dessutom säger han att han inte behöver något. Det är min pappa som har fyllt år. Vi hade inte möjlighet att fira hans dag den dagen han fyllde, utan vi fick ta det idag istället. Jag har frågat mina vänner och jag har fått många fina förslag. Det är sådant som jag tycker är bra att ha på lager. Här kommer ett urval av presentförslagen; lotter, blommor, familjekort, massage, spa, upplevelsepresenter, presentkort, luftballongsfärd, presentkort på middag för två, etc. Det var otroligt kreativa och bra förslag. Jag passar på att säga TACK!! Många av förslagen kommer jag att använda, men inte den här gången eftersom jag redan har hittat en present.

Jag och dottern gav oss ut i den lilla staden och tittade i affärerna. Vi hittade faktiskt en present som jag tror att han kan gilla. Vi köpte två cyklar i minatyr. Det var en herr- och damcykel. De var helt bedårande och de fungerar precis som en riktig cykel. De har riktiga gummidäck, träsadel och fungerande cykelkedja. Cyklarna är ungefär 40 cm långa och 20 cm höga. Jag kan tänka mig att de blir fina i uterummet eller vid fågelbadet. Jag håller tummarna för att pappa skall gilla dem. Jag tycker att det är lika knepigt varje år. Men nu vet jag redan vad jag skall hitta på till nästa år. Då fyller både pappa och mamma en femma.

Nu skall jag snart förbereda en kräftskiva samtidigt som jag lyssnar på barnen som leker. Jag önskar er alla en trevlig fredagskväll.

Det här inlägget postades i Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

