Nu äntligen…

… är det dags för SEMESTER!! Ja, egentligen heter inte så när man är student. Då har man inte rätt till någon semester. Jag befinner mig just nu i den vakumperioden innan nästa termin börjar. För enkelhetens skull kallar jag det för semester. Det skall bli så skönt. Den här veckan är en vecka som vi i familjen bara skall vara. Det skall bli helt underbart. Jag hoppas bara på att vädret tänker bli lite mer stabilt. Helst skulle jag vilja ha strålande sol hela veckan. Men jag vet redan att det inte kommer att vara det.

Natten som gick var min sista jobbnatt den här sommaren. Det kändes märkligt att gå hem i dag och veta att nu var sommarjobbet över för den här sommaren. Dessutom var jag den första sommarvikarien som slutade. Jag hoppas verkligen att jag kom ihåg allt. Jag vet i alla fall att jag lämnade in nycklarna och min tidrapport. Det är det viktigaste. Det har varit ett tufft schema i år, men som vanligt har jag trivs alldeles utmärkt. Det var roligt att träffa de personalen och vi ”sommarnattisar” har varit ett glatt gäng. Jag kommer att sakna dem.

Men nu skall jag äntligen få vara ledig… Tjohoo!!!

Det här inlägget postades i Arbete, Reflektioner, Semester. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nu äntligen…

  1. Shareen skriver:

    lite sol bli det nästa vecka.. glöm ej att ha solen i själen och hjärtat.. men det är du, Tina. alltid glad med leende 🙂

  2. tavar skriver:

    Tack Shareen! Jag försöker att alltid ha det. Jag hoppas att du också får lite ledigt innan det sätter igång.
    Kram
    // Tina

Kommentera

