Det närmar sig…

Idag känner jag mig lite sliten. Det var nämligen så att vi fick inte sova så mycket. Vår dotter bestämde sig för att det var för mörkt på hennes rum och samtidigt var det för ljust om man tände lampan. Vad gör man då när man står där kl 1 på natten och undrar ”varför ligger jag inte i min säng”?

Det blev några vändor upp till dotterns säng. Dessutom fick hon sova i vår säng, men det var inte heller bra, eftersom det var för varmt, mörkt, fel kudde, etc. Så småningom somnade hon i sin egen säng igen och sov ända till kl fem. Då ville hon titta på TV. Det tyckte inte jag, utan hon fick snällt krypa ner i vår säng igen. Men hon hade myror i kroppen. Hon ville absolut inte sova. Efter en stund hittade hon en ballong att slå med. Hon slog på sängen, oss och katten. Det var inget som vi eller katten gillade. Jag skickade till sist upp henne till hennes egen säng. Det skulle jag inte ha gjort. Då gick hon in och terroriserade en av sina storebröder. Han blev inte heller glad. När jag hade lyssnat ett tag på bråket så gav jag med mig. Då var klockan ca sju och då fick hon starta TVn. Puh! Men om jag trodde att det skulle bli lugnt, så tog jag fel. Bråken eskalerade och nu började hon även tjivas med den äldsta brodern. SUCK! Det var bara att gå upp och börja dagen… Då gick hon och la sig efter frukosten!!! Det var ingen bra start på dagen, men dagen blev faktiskt bra ändå.

Vi har gjort en del måsten idag, men vi har ändå haft en lugn fredag. Det känns att semestern närmar sig. Imorgon har jag den första av två nätter och sedan är sommarjobbet avklarat. Därefter blir det ledigt i två veckor. Det skall bli så skönt. Det tråkiga är att jag och min man bara får en vecka ledighet ihop. Nej, jag ska inte tänka på det nu, men… Samtidigt skall det bli skönt att få lite ledigt. Jag tycker att jag har förtjänat det. Sedan är det dags att samla ihop sig och försöka tillsammans med U att göra en uppsats. Vi har gjort det tidigare och därför är jag inte nervös. Dock är en C-uppsats ett stort projekt. Men vi kommer att fixa det. Jag hoppas bara att vi får en bra handledare. Vi märkte så tydligt under året som gick att handledaren fyllde en viktig funktion.

Familjemyset ikväll bestod av stekt kyckling, ris och gröna bönor. Efterrätten gjordes på våra egna rabarber och en hemmagjord vaniljsås. Det var mumsigt. Vi tittade samtidigt på So You Think You Can Dance, säsong 8. Det är så bra och hela familjen gillar att titta på det tillsammans.

Det här inlägget postades i Dans, Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

