Scones är inte fel!

Jag gick av mitt arbetspass nu på morgonen och såg att sommaren hade kommit tillbaka. Det är så skönt att se solen och klarblå himmel igen. Det är mysigt att gå hem och se den lilla sömninga staden vakna till liv, sakta men säkert. Dessutom är det trevligt att känna solstrålarna i ansiktet igen. Det gör att jag känner mig pigg trots att jag precis har arbetat 10 timmar. Visserligen var det en lugn natt, men man känner sig ändå lite mör när det är dags att gå hem. Idag fick jag avsluta arbetspasset och försöka ringa in någon som kunde gå in extra och arbeta morgonpasset, eftersom kvinnan som skulle arbeta då var sjuk. Det är en arbetsuppgift som jag tycker är tråkig att göra. Det är inte roligt att ringa och väcka människor och fråga dem om de vill arbeta från klockan sju. Men jag lyckades faktiskt få tag på någon som kunde komma.

Idag tänker jag bjuda familjen på scones. Det luktar verkligen gott i hela huset. Sconesen står och svalnar ute i köket och strax skall jag väcka upp familjen till frukost. I vanliga fall brukar jag äta frukost själv och sedan gå direkt och lägga mig, men idag skall vi äta tillsammans. Det beror på att jag inte skall vara hemma ikväll, innan jag börjar arbetet. Jag och mina nattkollegor skall nämligen ut och äta på en restaurang. Det skall bli roligt och trevlig. Vi är ett glatt gäng och det gör att det kommer att bli högljutt. Åh vad det skall bli roligt!!!

Nej nu får jag nog gå och duka frukostbordet och göra chokladmjölken. Jag önskar er alla en bra start på augusti.

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

