Pyjamasparty

Nu är förberedelserna i full gång. Degen står på jäsning, dukningen är gjord (sonen var duktig och gjorde det utan att knota), värsta städningen klar, etc. Det börjar bli partystämning. Filmen som blev Prinsens val är Megamind. Han har inte sett den, men jag tror att han kommer att gilla den. Tyvärr får jag inte vara hemma, eftersom det är min mans tur att vara hemma och passa upp på killarna. SYND! Jag hade velat se den, men jag får kanske möjlighet till att se den en annan gång.

Idag har vi mest tagit det lugnt, förutom lite städning och handling. Det är lite tråkigt att mina lediga dagar går så fort. Imorgon är det dags igen. Men egentligen trivs jag på jobbet, fast visst hade jag velat ha semester. Dock är det bara fyra nätter kvar. Skönt!! Sedan skall vi mysa hela familjen. Före handlingen hämtade jag ut min förlovningsring och vigselring. De har varit inlämnade, eftersom de satt så hårt på fingret. Det har känts konstigt att vara utan dem i några veckor. Men det är precis lika konstigt att få tillbaka dem på fingret igen, fast det är skönt att få dem tillbaka. Trots allt har jag snart haft vigeselringen i tretton år och förlovningsringen i sexton år. De var saknade!

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

