Det regnar även idag…

Det var faktiskt uppehåll inatt, men när jag skulle gå hem ifrån arbetet så började regna och nu hällregnar det verkligen. Tydligen ska det regna de närmaste dagarna. Jag hoppas verkligen att det snart kommer lite bättre väder. Nästa vecka är jag nämligen ledig tisdag-fredag. Det hade varit underbart med sol. Jag känner att jag skulle behöva lapa lite. Det var länge sedan jag fick solsken.

Idag är det fredag. När jag arbetar så här oregelbundet och mannen min har semester så är det svårt att hålla reda på dagarna. Visserligen gör det inget, men lite koll behöver vi nog ha, annars kanske vi inte kommer ihåg när vi kommer att få gäster. Det hade varit dumt. Ikväll kommer några vänner hit med sina två pojkar. Det tror jag blir trevlig. Egentligen hade vi tänkt att vi skulle göra en grillkväll, men med tanke på vädret så är det nog bäst att inte planera in det utan vi kommer att bjuda på ost- och skinkpaj samt köttfärspaj. Efterrätt blir det ”husets chokladtårta”. Det är en kladdkaka som jag har delgivit er recept på tidigare. Den är så god! Den är mäktig, men de flesta tycker om den.

Dessutom skall vi försöka förbereda för Mellanpojkens pyjamasparty. Han skall ha det imorgon. Det är tur att vi inte har planerat för ett uteparty, eftersom det skall regna. Prinsen ville att vi skulle göra pizza och titta på film. På något märkligt vis påminner det lite om Kronprinsens kalas. Men det gör inget. Huvudsaken är att han tycker att kalaset blir som Prinsen har tänkt sig. Jag tror att det kan blir bra, fast vi har inte helt valt ut vilken film som skall visas. Det får vi se imorgon.

Nu önskar jag er alla en fortsatt bra fredag!

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

