Några sanningar…

Idag regnar det! Antagligen kommer det att göra det resten av dagen. Det är kanske så att det stämmer det som jag skrev om i går. Naturligtvis menar jag det med bondepraktikan. Det blev nämligen så att det började regna under gårdagskvällen, när jag skulle gå till arbetet. Då kom det en skur och det har även regnat under natten. Jag undrar om det betyder att det kommer att bli regn under de närmsta sju veckorna? Det vill jag inte! Jag tycker att vi skulle behöva lite fint väder. Vi får väl se hur det blir…

Jag tänkte ta upp en annan sak också. Det handlar om djur som jag inte tycker om. Jag är rädd för ormar och även maskar och larver. Dessutom hatar jag verkligen myggor. De är otäcka små varelser som biter mig. Dessa små bett kliar sedan något fruktansvärt. Fästingar gillar jag inte heller. USCH! Men det finns även andra djur som jag verkligen avskyr och det är FLUGOR!! De är verkligen hemska och äckliga djur. Jag kan inte sova om det finns någon fluga i sovrummet (eller mygga). Jag vet att det kan tyckas löjligt, men det går absolut inte. Då måste jag upp och ta död på den. Det är kanske inte så bra att ha de här mordiska tankarna om de stackars flugorna? Hmm… Men annars brukar jag vara snäll mot djur. Det är bara de här djuren som jag inte kan med. Spindlar har jag inget emot. Dem räddar jag gärna och släpper ut.

Det här inlägget postades i Arbete, Reflektioner, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

