Idag fyller prinsen sju år

Tänk att det redan har gått sju år sedan vårt lilla knyte kom. Jag skrev om händelsen för ett år sedan. Det blogginlägget säger mycket om vad jag tänkte med det här om syskonrelationer. Jag tycker fortfarande att det är intressant att se att placeringen i syskonskaran styr hur individen blir som vuxen. När det gäller Prinsen så är han en typisk mellanbror. Han kommer i kläm, vill hävda sig och råka ut för en hel del. Man kan säga att han både syns och hörs. Det är faktiskt lite lugnare om inte alla barnen är med. Då är han mera som antingen en storbror eller en lillebror. INTRESSANT!

Dagen igår gick också i firandets tecken. Vi hade några vänner här och deras son och våra söner firade sina födelsedagar. Vi började med att grilla kebabspett och kotletter. Sedan avslutade vi middagen med chokladtårtan. Det var gott! På kvällen åkte vi vuxna iväg på en restaurang. Till barnen gjorde vi först en hemmagjord pizza, medan vi väntade på barnvakterna. Barnvakterna var mina föräldrar. När pizzan var uppäten tittade de på filmen Trassel.

Under tiden åkte vi iväg till ett fiskeläger och åt på en mycket mysig och trevlig restaurang. Till förrätt valde jag en laxtartar och till huvudrätt blev det spätta med stekta rödbetor och morötter. Jag blev nöjd och jag tror att de andra också gillade sin mat. De valde fisk- och skaldjurssoppa, rådjur med kantarellsufflé, stekt abborré samt ryggbiffsplanka. Det var riktigt skönt att sitta och äta i lugn och ro. Det var ingen som pratade om att åka hem, var är maten, ”jag måste kissa”, etc. Det var helt underbart. På vägen hem åkte vi inom stugan och hälsade snabbt på mina svärföräldrar. Hela dagen var kanon trevlig och helt underbar.

Idag började vi med att sjunga för prinsen. Han fick sedan presenter av oss och sedan gick jag ner till köket och gjorde plättar. Prinsen ville nämligen ha det till frukost. Jag tror att hela familjen var nöjd med det förslaget. Sedan har resten av dagen förflutit i lugn och ro. Det har handlat om tvätt och lite annat plock. Dessutom har jag sovit några timmar eftersom jag ska arbeta tre nätter, med start idag. Till middagen hade Prinsen beställt varmröktlax, potatis, majs, majsbröd och romsås. Han är helt galen i fisk- och skaldjur så jag är inte förvånad.

Nu är det snart dags för Allsång på Skansen… Jag önskar er alla en trevlig tisdagskväll!

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Romantik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

