Filmkalas

Tänk att jag äntligen har arbetat fyra nätter. Det var verkligen en seg natt inatt. Jag var så trött och jag kände att jag bara ville gå hem. Det är tur att de man arbetar med på natten är så trevliga, annars hade jag nog somnat inatt. Dessutom var det ett riktigt busväder ute. Det regnade och blåste ordentligt och samtidigt blev det kallt. Men i vår del av Sverige slapp vi att få översvämning. Tyvärr var det inte alla som slapp det… Jag tycker synd om de som råkade ut för det. Det är inte roligt och dessutom blir det så mycket skador på allting.

Jag skall snart gå och lägga mig och sova några timmar, men sen måste jag vakna pigg och alert. Det är nämligen så att den äldsta sonen skall ha filmkväll med sina kompisar. Han vill att det skulle serveras tacos före filmen och sedan skulle det vara lite tilltugg under tiden som filmen pågår. Det kommer att bli; potatischips, majschips, popkorn, morötter, gurka och två olika dippsåser. Naturligtvis kommer det även att bli lite smågodis. Filmen som kommer att visas kommer att bli Den heliga familjen Addams. Jag tror att det kommer att bli riktigt lyckat.

Nu hoppas jag att ni alla får en bra dag. Ta hand om er och var rädda om varandra. Livet är bräckligt och det kan förändras på en sekund…

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

