Omvärldsbubbla

Det känns så overkligt att det kan existera sådan ondska. Egentligen borde jag inte bli förvånad, men jag tror att jag inte vill inse att det finns människor som inte skyr några medel. Naturligtvis menar jag det som har hänt i Oslo i går eftermiddag. Jag kan absolut inte acceptera någon form av terror. Det är hemskt och jag kan inte se något försonande med en sådan handling.

Jag läste en bra blogg nu på morgonen. Den fanns på Svenska dagbladet. Där nämns det att det är ett angrepp mot hela Norge. Men jag anser att det egentligen är ett angrepp mot mänskligheten. När man lever ett sådant lugnt liv i vår del av världen, så lever i alla fall jag en bubbla. En sådan här händelse skakar om och gör att skräcken kryper närmare. Man vill inte tänka på att det finns fanatiker. Det känns hemskt och otäckt! Vart är världen och mänskligheten på väg? Just nu vill jag bara smyga tillbaka till min egen omvärldsbubbla… Men samtidigt inser jag att det inte går.

Det här inlägget postades i Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

