Lugnet lägger sig…

Nu har vi haft vårt 17-års kalas. Ja, det vill säga vårt tioårskalas och sjuårskalas. Det blev bra! Pojkarna gillade vuxenkalaset, gästerna trivdes och värdparet hann prata med alla närvarande. Det är så roligt att samla hela familjen. Dessutom är det extra roligt att titta på när alla kusinerna träffas och leker tillsammans. De träffas inte ofta, men roligt har de. Det är härligt att höra deras skratt. Tyvärr blev det lite blodvite när barnen spelade fotboll, men det var inget allvarligt som inträffade. Det var en nagel som fläktes upp en aning. Killen som drabbades var snart igång igen.

Vi bjöd på mat som de flesta tycker om. Vi hade kycklingfilé, Buffalo wings, kokta potatis, potatisgratäng, broccoli, sallad, gailamelon, vattenmelon, tomater, gurka, rosenbröd samt två olika ostar. Det var gott och det verkade som att alla blev mätta. Därefter satt vi och pratade lite, medan barnen lekte. Det var en mysig och avslappnade stämning. Efter en stund var det dags för tårtan. Våra pojkar hade beställt en chokladtårta, som jag brukar göra. Den blev bra och omtyckt. Jag tyckte att det verkade som att alla tog två gånger, även de som inte brukar tycka om tårta. Jag blev så glad åt det. Till chokladtårtan serverade vi vispgrädde. Det är ett smidigt sätt att undvika grädde i tårtan, eftersom en del inte tål mjölkprodukter.

Några av gästerna åkte hem efter tårtan, fast en del stannade kvar en stund. När alla gästerna hade gått plockade vi i ordning lite. Städningen gick fort, eftersom vi hade valt att servera maten och fikan på papperstallrikar. Det var skönt att slippa undan lite disk. Självklart kom vi inte undan diskandet, men det gick i alla fall fortare. Nu är vuxenkalasen över för den här gången och vi har bara killarnas filmkväll och pyjamaskalas kvar. Sedan är festligheterna slut för den här gången.

Framöver väntar nu fyra jobbnätter. Jag ser inte framemot det, men samtidigt är jag glad över att jag har ett sommarjobb. Dock hade det varit roligt med lite semester. Imorgon skall jag lägga ut receptet på chokladtårtan.

Jag önskar er alla trevlig onsdag!

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

