Sova

Naturligtvis ser vädret lovande ut just idag. Igår hällregnade det och idag var det en underbar soluppgång. SUCK! Och jag som skall sova!! Men sådant är livet. Jag får bara hoppas att solen är framme när jag vaknar igen. Som ni förstår är det dags för ett pass med arbetsnätter. Den här gången är det dags för tre stycken, varav en är avklarad. Den här sommaren har jag märkt att det är viktigt med sömnen, annars blir jag så trött när arbetspassen väl är klara att det kan vara svårt att komma tillbaka i normal rytm igen.

Jag tror att ”sova” är underskattat göromål. Det verkar som att alla lider brist på sömn. Jag undrar vad det kan beror på? Det är kanske samhället? Eller så är det vi människor i oss själva som har fått en inneboende stress och den känslan kanske gör att vi sover dåligt? Hmm… Jag har många tankar om det här… Våra barn sover ibland för lite och det märks väldigt tydligt när det händer. Det blir griniga och hängiga. Vi vuxna fungerar på samma sätt, men det märks inte alltid eftersom vi inte släpper fram humöret i alla situationer. Dock vi blir lättstötta och små sura om vi är trötta.

Nej, nu får jag nog sluta att skriva och fundera på det här och gå och sova. Jag önskar er alla en trevlig fredag.

Det här inlägget postades i Arbete, Reflektioner, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

