Sommar

Idag har det varit skönt väder. Det har varit lagom temperatur, ca 26 grader och dessutom har det fläktat. Sommaren skall vara så här. Det behövs inga extra kläder och man kan springa barfota. Härligt! Det är så roligt och kolla vad som dyker upp i vår lilla täppa. Det har kommit upp rejäla pumpaplantor. Det tycker jag är märkligt, eftersom vi satte dem för tätt och alldeles för tidigt. Men det gick tydligen vägen. Fortsätter det så här så kommer vi att kunna sälja pumpor till hösten. I år har dessutom jordgubbarna och smultronen gett oss en riktigt skörd. Jag hoppas vi får en omgång till innan de tycker att det är slut för säsongen. Vi har verkligen haft tur det här året.

Nu funderar jag mycket på hur vi skall fira vår kronprins. Han blir tio år imorgon. Har ni några tips så får ni gärna komma med dem. Visserligen kommer vi att fira honom vid ett senare tillfälle, tillsammans med prinsens födelsedag. Vi bestämde oss för att fira båda samtidigt. Dels blir det lättare för våra släktingar att ta det samtidigt och dels blir det billigare. Naturligtvis skall kronprinsen sedan få ha ett kalas med sina kompisar. Han har bestämt att det skall bli ett pyjamasparty. Det tycker jag skall blir både roligt och mysigt. Min man och jag har haft roliga kvällar med att försöka hitta en film som passar killarna. Nu tror jag att vi har lyckats ena oss. Men det var svårt. Vi ville inte välja någon film som de hade sett tidigare. Det är inte så roligt om en av dem berättar för de andra vad den handla om och dessutom kan personen tycka att det är tråkigt att se samma film en gång till.

Nej, nu måste jag börja laga middag. Ni får ha en bra tisdagskväll!

Det här inlägget postades i Familjen, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

