Tänk att det finns måsten även på sommaren

Alla dessa måsten som skall göras. De finns tydligen året runt. Jag såg att nu, när jag är tillbaka i rätt tidzon igen, har tvätthögen förökat sig. Det är otroligt vad mycket tvätt det blir och mitt problem är att jag inte kan torka tvätten utomhus. Både min man och sönerna är pollenallergiska. Det gör att hela källaren blir full av tvätt och det är inte alltid som att vi hinner ta ner tvätten när den är torr. Det gör att ibland blir den hängande väldigt länge. Sedan har vi den här tråkiga biten med att stryka… Det är nog den trista delen av tvättningen att göra. Hmm… Jag undrar om det finns någon Ruth i faggorna… Det hade underlättat.

Det är inte bara tvätten som är ett måste, utan även städningen behöver komma ifatt. Det ser inte roligt ut här hemma. Det märks att det är sommar och att det har varit bra väder de senaste veckor. Det gör nämligen att ingen vill vara inomhus och ta tag i dammsugaren. Men idag på förmiddagen passade det bra, eftersom solen hade gått och gömt sig bakom ett moln. Jag kan däremot inte säga att det blev svalare. Det är fortfarande varmt. Städningen fick jag vänta med tills nu, då solen lyser. Barnen var faktiskt duktiga idag och jag behövde inte tjata speciellt länge. Visserligen blev det inte välstädat, men det värsta är i alla fall taget. Medan barnen städade tog jag hand om tvätten och jag kan säga att jag är förvånad över att vi har haft några kläder att ta på oss överhuvudtaget. Jag tror att samtliga kläder var antingen i torkrummet eller i tvättkorgen. Nu är de flesta maskinerna klara. Men ack vad trist det är med tvätt.

Ett annat måste som jag också skall hinna med idag är att handla. Men det brukar vara helt ok. Det beror mycket på vilket humör barnen är på…

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner, Väder. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tänk att det finns måsten även på sommaren

  1. Shareen skriver:

    dela med dig mitt tips.
    Kläder- under sommaren är det BARA strykfritt kläder som gäller. även om det ser skrinklig ut, we dont care 😀 sen har jag köpt Iron-Free-Fuss shirts till Fredrik så jag stryker max 10ggr om året 😀

    Städning. glöm dammsugaren.. jag ha detta.. Viledas AttrActive. hur smidig som helst, och snabbare. visst bor jag i lägenhet och har bara 2 mattor (resten plocka jag undan mellan mars-october). Sen våtmoppar jag med viledas flatmopp minst 1ggr i veckan. Toalett och tvättställ varanan dag.

    Då så.. i am gonna fold the pile of laundry here now 😀

    • tavar skriver:

      Tack för tipset! 😀
      Jag stryker faktiskt inte all tvätt vi har utan bara det som ska vara ”snyggt”. Jag försöker tänka på materialet på kläderna när jag köper dem, så blir det lättare. Strykning är bland det tråkigaste jag vet.
      Lycka till med dina måsten! 🙂
      // Tina

Kommentera

