Humlestick

Jag trodde faktiskt inte att det var så farligt med humlestick. Men igår trampade Prinsen på en humla och det tog riktigt illa. Humlan hamnade precis i hålfoten och foten svullnade upp och blev alldeles röd på undersidan. Vad han grät. Jag visste inte att han kunde gråta så. Det riktigt skar i mitt moderhjärta. Vi tvättade foten, för hela foten var jordig och sedan tog vi på Xylocain. Jag kallar den för mirakelsalva. Den brukar göra underverk vid insektsbett och andra utslag. Därefter trodde både min man och jag att det skulle lugna ner sig.

Det gjorde det inte… Vår son kunde inte sova, eftersom det gjorde ont i foten. Vi tog på mera mirakelsalva och sedan fick Mellanpojken lite Alvedon. Det gjorde att han somnade och kunde sova fram till kl fyra på morgonen. Sedan dunkade det och gjorde ont i foten. Vi bestämde att det var bäst att låta en doktor se på humlesticket. Foten hade under natten blivit ännu mer svullen och röd. Jag började tro att det var en allergisk reaktion. Jag ringde till vårdcentralen och jag måste säga att den är helt fantastisk. Inom fyrtio minuter hände telefonsamtal, läkarbesök och medicinering samt hemkomst. Det var ingen allergisk reaktion, utan troligtvis hade sticket träffat mitt på någon nerv. Det kändes skönt att någon kollade upp humlesticket.

Ikväll är foten bättre och den har börjat klia. Jag tror att det bara är positivt. Vi får väl titta på den imorgon när jag kommer hem efter första jobbnatten den här veckan. Jag önskar er alla en bra torsdagskväll.

Det här inlägget postades i Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

