Sommar och sol

Det är så härligt!! Sommar och helt underbart väder… Mmm… Skönt att det är så bra väder när man är ledig. Barnen och jag har haft helt underbara dagar. Vi har gjort det som har fallit oss in att göra. Imorgon är det dags att arbeta igen. Visserligen gillar jag att arbeta natt, men de här tre nätterna som kommer gör att jag missar mycket roliga saker. Det är marknad i vår lilla sömninga stad. Vår lilla stad är verkligen en sommarstad. Den lever upp på sommaren och det är många turister som hittar hit. Dessutom gör den här marknaden, som kommer varje år, att många som har flyttat passa på att komma den här helgen. Marknadsdagen är bara inledningen på festligheter som varar i fyra dagar. Därefter kommer musikunderhållning, trollkarlar, dansuppvisning. drakbåtstävling, talangjakt, medeltidsmarknad, karuseller, matvagnar, etc. Killebom är något som livar upp vår lilla kuststad. Med andra ord är det en riktig folkfest som passar hela familjen. Det roliga är att alla är där.

Idag handlade jag sådant som vi alltid handlar på marknaden. Det blev honung, plastpåsar, vaxduk, kryddor, ballonger och självklart… MARKNADSKARAMELLER!!! Jag handlade karameller trots att jag har fått tag på ett lätt recept på nougat. Jag tänkte dela med mig av det till er. Följ den här länken så hittar ni receptet här. Tack Kamilla!

När det gäller ballongerna så blev det ett lite drama med dem när vi kom hem. Barnen ville naturligtvis leka med dem utomhus. Det gjorde att de trasslade in sig i varandra och den stora pojken slit av tyngden som satt fast vid Lillans ballong. Det gjorde att hennes fina kaninballong svävade iväg över hustaken. Prinsessan grät floder… Det spelade ingen roll vad vi sa, ingenting hjälpte. Det hela slutade med att min man och den äldsta sonen, som orsakade alltihop, satte sig och cyklade ner till marknaden igen och köpte en ny. Den här gången blev det ingen kanin utan ett flygplan. Sedan blev allting frid och fröjd. Resten av dagen har varit relativt lugn. Men det kan bero på alla marknadskaramellerna… Ikväll får nog tänderna borstas extra noggrant.

Nu önskar jag er alla en trevlig lillördag!

Det här inlägget postades i Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

