Nu är jag trött

Det känns som att jag har arbetat mycket och det har jag. Den här veckan som har gått var jag bara ledig måndag och fredag. Dessutom kan fredagen knappt räknas, eftersom jag var tvungen att sova. Det var inget bra schema det här… Det får jag nog tala om i utvärderingen. Annars trivs jag med arbetet och jag måste säga att nattarbete är riktigt trevligt. Visserligen beror mycket på vem man arbetar med. Den här sommaren har det hittills varit bra personal varje natt.

Idag och igår var jag inne och arbetade kvällsskiftet. Det var intressant. Jag har inte arbetet på dagtid på många år, men det var roligt. Det är en helt annan kontakt som man får med de gamla. Ibland kan jag sakna den kontakten på nätterna. Därför var det roligt att få möjligheten till att vara på jobbet på dagtid.

Men nu är jag i alla fall ledig i tre dagar. Det skall bli så skönt, eftersom jag nu är så trött!

Det här inlägget postades i Arbete, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

