Det händer mycket hela tiden…

… och det gör att jag inte hinner blogga. Jag har nu arbetat tre nätter och idag känner jag mig riktigt trött. Det kan bero på att jag gick upp tidigt idag. Dessutom ringde telefonen ofta och flugor kan var väldigt irriterande när man väl börjar lyssna på dem. Jag sover tydligen bättre när hela huset är fullt av barn. Jag trodde inte att det var möjligt, men så är det tydligen. Det kan i och för sig handla om att jag inte har träffat barnen sedan igår morse.

När jag vaknade igår så upptäckte jag att det bara var mannen hemma. Barnen hade åkt iväg till Farmor och Farfar för att sova över där. Jag tror att de gjorde så för att slippa stressa på morgonen. De skulle nämligen vara där idag, eftersom min man behövde vara på arbetet. Han fick alltså ingen föräldrarledig dag.

Igår kväll fick min man lite oväntat en kväll för oss själva, innan det var dags för att gå till jobbet. Vi syndade lite och åt framför TVn. Det är inte ofta som vi gör det. Vi passade på att titta på en film tillsammans. Det var så mysigt och det kunde jag behöva, eftersom hela natten var orolig. Det var både vädret, de gamla och spökena som var oroliga. Det är tur man vet vad det är, annars hade man blivit rejält mörkrädd.

Vädret har blivit sämre och det tycker jag inte om. Nu vill jag ha sommarvärme, så att man kan vara på stranden när man är ledig. Det är tur att barnen och mannen har passat på att vara iväg på både badning och cykling. Jag hoppas verkligen att det soliga vädret kommer tillbaka.

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

