Balansträning

Idag är det kanonväder. Barnen börjar knorra om att de vill bada, men eftersom jag skall sova i eftermiddag så hinns det inte med. Vi packade ihop en del saker och gav oss iväg till en lekpark. Där träffade vi en gammal vän till mig och hennes barn. Det var mycket roligt att träffas. Vi har inte ses på många år. Det var bara en snabb träff på marknaden i somras. Vi hade mycket att ta igen och det gjorde vi, under tiden som barnen lekte med lite stöttning från oss. De kastade frisbee, spelade fotboll, gungade på gungbrädan och gungorna, åkte rutschkana, klättrade, etc. Tack för trevligt umgänge och dina barn är helt underbara!

När de hade gått hem för att äta lunch stannade vi kvar. Våra barn ville träna balansgång. De gick på stången på gungbrädan och samtidigt lekte de cirkus. Det var verkligen roligt att se. På slutet var de riktigt duktiga, men de behöver nog träna lite mer innan de öppnar cirkus. Däremot var killarna duktiga på att träna grundteknik för karaten. Den äldsta sonen pratade om att han skulle träna mawashi-geri. Det tror jag hade gett honom riktigt bra balans. Jag kanske skall nämna det för min man, så kan de träna på gungbrädan tillsammans? Det är nog bäst att jag låter bli… Min man skulle troligtvis ramla och slå sig eller så kanske sonen blir för bra. Fast jag tror att det hade varit bra för båda våra pojkarna att träna balansträning.

Nu är det snart dags för lunch och sedan skall jag sova några timmar. Det är dags för tre jobbnätter. Jag önskar er alla en fortsatt bra tisdag.

Det här inlägget postades i Familjen, Semester. Bokmärk permalänken.

Kommentera

