Sommaren är tillbaka

Det är så skönt att sommaren har kommit tillbaka. Värmen är här och jag hoppas att den tänker stanna. Nu när det inte har varit så varmt så är havet inte speciellt trevligt att bada i. Vi får vänta ett tag till. Det kan kanske bli imorgon? Vem vet? Men då blir det min man som får bada med barnen, eftersom jag skall sova på eftermiddagen.

Idag var vi inte på stranden, utan vi åkte in till den största staden här omkring. Vi skulle försöka få tag på lite sommarkläder på rean och dessutom lite andra småsaker. Barnen och jag hade en trevlig stund. Det kan i och för sig ha att göra med att stadsbesöket inbegrep en paus på Max. Barnen tyckte att det var så roligt där, så de hade nog kunnat stanna hela dagen. De åkte rutschkana och de skrattade så att de kiknade. Hamburgare och milkshake slank också ner. Vår lilla Prinsessa sprang runt och skrek i trappan upp att ”jag har företräde”. De andra barnen blev förskräckta och undrade vad som stod på. Tillsist var det bara våra barn som var kvar vid rutschkanan. Jag stannade Fröken när hon passerade mig och frågade varför hon sa så och hennes förklaring till detta var att ”jag är ju så liten och därför har jag företräde.” Barn är verkligen rolig! Det bästa var att hon faktiskt visste vad det betydde.

Vi lyckades i alla fall bli klar med alla ärendena och sedan återvände vi hem för att göra i ordning i trädgården. Hmm… Det blev inte så mycket med det! Jag sitter här och blogga istället… Förresten är det dags att laga mat. Trädgården får vänta tills det inte är så varmt.

Det här inlägget postades i Familjen, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

