Midsommar är något som jag tycker om

Idag är det midsommarafton och jag har sovit på dagen, eftersom jag arbetade inatt. Det kändes inte som en vanlig midsommar. Men nu när jag har vaknat skall jag ha det mysigt och trevligt. Dock missade jag midsommardansen i år. Jag hoppas att barnen dansar för mig också. De är nämligen iväg just nu. Men de kommer nog snart för ikväll skall vi iväg till några goda vänner. Det skall bli så trevligt och god mat brukar vi också få.

Jag tänkte dela med mig av en visa som jag tycker är den finaste midsommarsången. Den heter Visa i midsommartid.

Barnen har bakat tre dagar i rad. Igår gjorde de chokladfliskakor (för recept se tidigare blogginlägg) och idag har de gjort en jordgubbsrulltårta. De här sista dagarna har de bakat med min man, eftersom jag har sovit. Men barnen har inte bara bakat. Vi var igår på den utlovade turen till museet här i vår stad. Det var intressant, men Lillan tröttnade fort. Hon blev däremot piggare och gladare när vi gick på konditori. När vi gick därifrån köpte vi även med en kaka till pappa, eftersom han inte hade någon möjlighet att vara med.

Förresten har jag nog glömt att berätta att idag firar min man och jag vår sextonde förlovningsdag. Det är helt otroligt att sexton år kan gå så fort. Vi har tillsammans upplevt både bra och ledsamma saker, men vi har i alla fall haft varandra. Tack för att du alltid har stöttat mig! ❤

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen, Reflektioner, Semester. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Midsommar är något som jag tycker om

  1. greatdanemaniac skriver:

    Gratulerar till ert lång och härliga förhållande! Blir alltid glad över att höra sånt! Och en trevlig midsommar får man ta o önska också 😛

Kommentera

