Det blev ingen minisemester

Idag efter skolavslutningen var vi hembjudna till mina föräldrar. Jag tyckte att det skulle vara smidigt att äta lunch hos dem och sedan snabbpacka för två övernattningar i Malmö. Vi hade tänkt oss en liten överraskningsresa för barnen. På lördagen skulle vi ta öresundståget och åka vidare till Köpenhamn. Där finns det mycket roligt som man kan hitta på. Som ni förstår blev det inte så…

Vår dotter vaknade idag och var gnällig. När hon hade varit igång en stund, så kom hon igång och var nästan som vanligt. Förutom att hon inte ville ha frukost. Men vi tänkte inte så mycket på det. Vi var stressade för att hinna bli klara tills skolavslutningen. Före den skulle vi dessutom hinna med att äta jordgubbstårta med farmor och farfar. Under fikan åt hon som bara den och det var egentligen inte så konstigt eftersom hon inte hade ätit någon frukost. När hela skolavslutningen var över gick vi till mina föräldrar för att äta lunch. Vi hann vara där en stund när Lillan helt plötsligt börjar må dåligt. Min man lånade svärfars bil och åkte hem för att hämta nässpray, eftersom att vi trodde att det var det som var fel. När han var borta började hon att må illa. Jag fick in henne på toaletten. Hon kräktes upp all tårta. Därefter var det bara att gå hem med henne.

Sedan dess har det varit framåt och tillbaka. Vissa stunder har Prinsessan mått bra och varit som vanligt, medan hon efter en stund igen har mått dåligt. Jag hoppas att hon skall bli bättre efter att ha sovit under natten. Dessutom hoppas jag att ingen annan drabbas… Det är inte roligt om sommarlovet börjar med att alla är sjuka!

Det här inlägget postades i Familjen, Semester. Bokmärk permalänken.

Kommentera

