Jag är som mest trött mellan kl 3 och 4

Nu är det konstaterat. När det gäller arbete på natten, så är jag som mest trött mellan kl 3 och 4. Jag tror att om jag satt stilla under den tiden så skulle jag somna. Förra sommaren trodde jag att jag inbillade mig det, men eftersom det är likadant den här sommaren så har jag troligtvis en svacka den perioden. Det verkar inte spela någon roll om jag sover mycket innan, utan det är något sömnigt magiskt med klockslaget 3. Men eftersom jag vet om det så kan jag vara beredd.

Idag har jag sovit till eftermiddagen. Jag gjorde faktiskt en ost- och skinkpaj innan jag gick och lade mig. Den fick min man passa, eftersom jag snarkade så fort jag hade lagt mig ner. Min man skulle arbeta hemifrån idag, men det blev inte riktigt som han hade tänkt sig. Vår dotter kom hem igår och hade feber och inatt när hon hade en febertopp kräktes hon. Det var bara slem som kom upp och då vet man att det inte är maginfluensa utan bara en förkylning som spökar. Detta gjorde att min man fick ha sällskap hemma. Hon verkar i alla fall bättre, men hon har fortfarande feber.

Inatt var det dessutom livat värre här hemma. Tydligen fick en av brandvarnarna för sig att börja tjuta. Naturligtvis var det mitt i natten och den gjorde att alla hemma blev uppskärrade och hade svårt för att komma till ro igen. Det verkar hända saker när jag inte är hemma? Tur att jag är ledig till nästa vecka, annars vet man inte vad som hade kunnat hända.

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

