Regnet hänger i luften

Idag var det verkligen rörigt. Det blir alltid det när det är något som ändras i morgonrutinerna. Rörigheten uppstod för att idag skulle båda pojkarna ha utedag nere vid havet. I vanliga fall är det en dag som vanligtvis brukar vara full av solsken och alla lärarna får arbeta hårt med att avhålla barnen från att bada. Idag tror jag inte att de hade några problem med det. Det har kommit skurar, men ett tag såg det faktiskt ut som att solen skulle komma. Dock kom det en regnskur istället.

Pojkarna kom i alla fall väg med fullpackade ryggsäckar. De hade med sig smörgåsar med stekta ägg på och hallondricka, sittunderlag, långarmadtröja och regnkläder. Det såg ut som att de var redo att sätta sig att äta direkt när de kom fram till skolan. Jag hoppas att de tar på sig regnkläderna och att de är glada för att de hade dem med sig. Men de tyckte att mamma var jobbig när hon propsade på att de skulle med.

Annars händer det inte speciellt mycket idag. Jag tvättar lite. Det är konstigt att man kan tvätta jämt och ändå ha tvätt kvar att tvätta. Jag tror nästan att det bor en liten tomte här hos oss och ser till att vår tvättkorg ständigt är full. Hmm… Jag undrar om jag kan få hustomten att sluta med det?

Förutom att tvätta så håller jag på att gå igenom min skolblogg. Det är jätteintressant. För er som inte vet så håller jag på att flytta över blogginläggen från ITS till en ny blogg på wordpress. Nu har jag kommit så långt som till delkurs 1 på termin 3. Jag är djupt imponerad av allting som jag tydligen har lärt mig. Det kan vara nyttigt att gå igenom och se vad det egentligen är jag har gjort under de här två åren som jag har studerat. Det är betydligt mera än vad jag trodde att det var.

Senare idag skall jag sova, eftersom jag skall gå en introduktionsnatt på sommarjobbet. Det skall bli roligt att komma tillbaka. Jag var där igår och många av de gamla var kvar. Det är så trevligt att få träffa dem igen. De har verkligen så mycket spännande att berätta.

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen, Studier, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

