Måndagar kan vara trevliga

Idag har det varit en bra dag. Visserligen har det varit mycket att göra, men det har ändå upplevts som en avslappnad dag. Dagen började med de vanliga morgonrutinerna. När alla var på plats (arbete, skola och förskola) så startade jag en tvättmaskin. Därefter kollade jag om betyget från skolan hade kommit. Men det blir till att vänta lite till. Det verkar som att en del andra handledargrupper har fått reda på sina betyg, men naturligtvis inte vår grupp. När mailen var genomläst och besvarad började jag städa upp lite i min andra blogg. Det gjorde jag medan jag väntade på att affärerna skulle öppna. Jag hade nämligen några uppdrag som god man, som jag var tvungen att göra.

Därefter gick tiden mycket fort. Jag skulle köra vår mellanpojke och hans fritids till en badanläggning. De skulle göra en utflykt för pengarna som de hade samlat in under showen. De var och badade hela eftermiddagen och det verkar som att de har haft underbart roligt. När jag slutade vara chaufför snabbade jag mig hem för att hinna äta innan det var dags för en introduktion på mitt sommarjobb. Det var verkligen roligt att komma tillbaka och träffa både personalen och de boende. En del av de gamla kom faktiskt ihåg mig från förra året.

Dagen har gått i ett och det har varit måndag, men det har varit en ovanligt trevlig måndag.

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen, Studier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

