Allting är som vanligt

Jag har redan konstaterat tidigare att det aldrig blir som man planera. Idag blev kryddpartyt inställt och det berodde inte på att vi var sjuka, utan det var damen som skulle hålla demon som blev sjuk. Det var lite trist, men man kan inte hjälpa att man blir sjuk. Det får bli kryddparty en annan gång. Jag såg verkligen framemot att att gå på ett, för det lät spännande. Men dagen har hittills blivit bra. Vi städar, tvättar och mysar i solen. Det är så härligt med sommar. Jag har faktiskt hängt ut lakan idag, trots att några i familjen är pollenallergiker. Jag tror att det skall gå bra, eftersom halva juni månad har gått. De har mest bekymmer i april och maj. Fast den vanliga tvätten vågar jag inte hänga ut. Det vore inte roligt om de sa att det kliar på kroppen p. g. a. kläderna. Tvätt som torkar ute luktar så GOTT!!! Men jag får nöja mig med lakanen.

Idag har jag pratat med två vänner som jag inte har pratat med på länge. Det var så trevligt. Den första vännen lyckades vi bestämma en dag med, för att göra en familjeutflykt och den andra vännen kom vi fram till att det var dags att träffas i kvinnogruppen Ruth. Det var så länge sedan och vi har alltid så mycket att prata om. Det är så skönt med vissa vänner. Man vet att hur lång tid det än går, så har man alltid att prata om och dessutom blir inte stämningen ansträngd. Tyvärr blir det så ibland, men de här två är helt underbara. Tack för samtalen!!! Det är alltid lika roligt, när det väl blir av…

Nej, nu är det dags att ta itu med allting annat som skall göras.

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

