En helg i juni

Helgerna under sommarhalvåret är ofta lite mysigare. Nu är det härligt med solen och värmen. På vinterhalvåret går det i halvfart och det känns som att visa helger vaknar man inte riktigt. Visserligen blir jag trött av solljuset och av att vara igång, men det är en skönare trötthet. Dock känner jag att jag troligtvis redan håller på att ställa om mig till nattarbete, för jag är mycket piggare på kvällarna efter kl 22 än vad jag är kl 16. På eftermiddagen skulle jag gärna gå och lägga mig och kura i någon soffa eller solstol. Men oftast går inte det.

Idag är en lördag som är som alla andra lördagar. Det är handling, tvätt och städning. Fast jag har skjutit upp det lite. Hittills idag blev det bara lite tvätt och handling. Vi kom nämligen på att den äldsta sonen skulle på poolparty hos en kompis under eftermiddagen och vi hade glömt att köpa en present. Men vi hann och efter vi hade lämnat sonen på festen åkte vi hem med de andra varorna. Lunchen blev en snabbvariant av det som blev kvar av kinamaten igår. Ibland undrar jag lite över varför man alltid får så mycket ris när man köper hem kinamat. Hur mycket ris tror de att vi egentligen äter? Vi har en massa kvar kylskåpet. Det räcker även till kvällsmaten. Det innebär att vår familj har kunnat äta tre gånger av det riset som vi fick till maten igår. MÄRKLIGT!! Det som är bra är att det riset gillar barnen, så då gör det ingenting.

Ikväll skall vi grilla. Det brukar hela familjen uppskatta. Till familjemyset kommer vi att baka en rababerpaj. Mums!!! Jag skall bara skriva klart det här inlägget först. Vår mellanpojk har bestämt film idag, så idag blir det ytterligare en tecknadfilm – Kung Fu Panda. Jag har inte sett den, men den skall tydligen vara bra. Dessutom får vi nog städa upp lite för imorgon har jag bokat in ett kryddparty. Jag tror att det kan blir roligt, fast tyvärr är det inte så många som kunde komma. Det är nog svårt att få människor att komma på någonting sådant en helg i juni. eftersom det är sommar och alla hitta på så mycket skojigt.

Det här inlägget postades i Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

