Kristihimmelsfärdshelg 2011

Det var verkligen en kanonhelg. Vädret var helt underbart. Sommaren kunde inte ha börjat bättre. Vi har varit i mina svärföräldrars sommarstuga. Vi åkte ut efter församlingens årliga familjedag. Som vanligt var det en trevlig tillställning och det var många i församlingen som var med. Det är roligt när alla kan göra något tillsammans. Direkt efter middagen cyklade vi hem och packade för några dagar. Det gick relativt fort, för att var oss. Vi lyckades packa allting som skulle med på 2,5 timme. Det tycker inte jag var dåligt alls. Visserligen fick vi åka hem ibland för att hämta något men det var inte så många gånger.

Vi kom ut till stugan på kvällskvisten. Då hade svärföräldrarna väntat en lång stund på oss. De hade nämligen bott där ute och skulle bara lämna över nycklarna till oss innan de åkte hem. Helgen bjöd på mycket sol och fotbad. Jag tillät inte barnen att bada längre än upp till knäna. Jag tycker att det fortfarande är för kallt i vattnet. Men det är nog jag som är en badkruka. Jag såg nämligen många som badade under den här helgen. Brr… Det såg kallt ut!

Vi fick även besök ute i stugan av några goda vänner. På lördagen kom ett par som har tre barn, men de hade inga barn med sig. Det beror på att de har blivit så stora att de inte vill följa med sina föräldrar, utan det är kompisarna som drar. Vi bjöd på grillat, nypotatis, grönsaker och till efterrätt blev det chokladtårta med grädde. Söndagen var det en barnfamilj som kom. Vi brukar träffa dem ofta, men den här våren har det inte kunnat bli av, eftersom antingen har vi eller de varit sjuka. Vi firade vår yngsta och deras yngsta med ett grillkalas med glass som efterrätt.

Helgen i stugan blev en långhelg, eftersom det var både en klämdag och Sveriges nationaldag. Det behövdes. Vi blev som vanligt alldeles avslappnade och det kändes motigt att lämna stugan när det blev måndag. Antagligen hade jag slappnat av förmycket. för på måndagsmorgonen kände jag mig förkyld. Det blev inte bättre, utan när vi kom hem dunkade hela huvudet och näsan rann konstant. Usch vilket tråkigt slut på en fantastisk helg. Tur att det inte inträffade förrän i slutet av stugvistelsen.

Idag sa vår yngsta son till mig att han önskade att vi fortfarande var kvar ute i stugan och att sommarlovet hade börjat…

Det här inlägget postades i Familjen, Semester, Väder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

