Idag är det måndag, men…

… det känns som en bra måndag idag. Det beror på att dottern vaknade med ett leende på läpparna och sa att ”idag ska jag vara glad”. Jag hoppas att det färgar av sig till att gälla alla dagar som är förskoldagar. Jag märker att hennes inställning påverkar mig mycket. Jag gick runt på eftermiddagen och kvällen igår med en värk i magen. Tur att jag vet att jag inte är sjuk, utan jag förstod snabbt att det handlade om nervositet inför lämningen på förskolan. Men idag gick lämningen över all förväntan. Jag tror att det även är jobbigt för henne och inte bara för mig.

Nu är det dags att ge sig i kast med några måsten, innan det vackra vädret skall avnjutas…

Det här inlägget postades i Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

