Lördag och bilar

Idag har det varit en lugn dag. Dagen har fått gå som den vill, utan en massa måsten. Vi sov länge och åt sedan en stadig frukost. Det är så mysigt med en lugn start på dagen. Hela familjen blir så lugna och avslappnade. Direkt efter frukosten förberedde mannen min en utflykt med pojkarna. De skulle åka till en bilutställning – Power ”start of summer” meet. Det är något som de brukar åka på varje år. Jag brukar inte följa med. Den enda bilutställning som jag är med på är Nostalgia Festivalen i Ronneby. Den tycker jag om att vara med på. Jag tittar inte speciellt mycket på bilarna, utan det är människorna som är intressanta. Men tyvärr kommer jag nog inte att kunna vara med på den i år. Jag skall nämligen arbeta då.

Jag och dottern fick en dag tillsammans istället. Vi var nere och gjorde stan. Det är roligt när det händer något här i den lilla staden. Idag hade de anordnat en Rockabillyfest. Det var trevligt. Det var mycket folk där och stadens musikskola spelade så att det hördes över hela staden. HÄRLIGT!!! Vi hade det mycket trevligt. Först gick vi bara runt och insöp stämningen. Därefter gick vi på ett konditori och fikade. Samtidigt fick vi lyssna på lite rockabillymusik. Sedan handlade vi morsdagspresent till både mamma och till svärmor. Innan vi åkte hem igen gick vi in i leksaksaffären. Dottern blev helt salig. Till hennes besvikelse köpte vi inte upp hela affären, men några saker inhandlades i alla fall.

Nu önskar jag er alla en trevlig lördagskväll!

Det här inlägget postades i Familjen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

