Undrar varför vissa dagar börjar så fel…

Jag tror inte att jag berättade om hur onsdagen var?! Visserligen sa jag nog att dagen slutade bra. Jag berättade igår att  båda pojkarna lyckades bra med sin gradering. Men den dagen började faktiskt inte bra. Jag vaknade med huvudvärk. Antagligen hade jag arbetat i sömnen eller så har jag sovit för lite. De här sista veckorna har det inte blivit mycket nattsömn. Allting har bara handlat om skolarbete. Nästa punkt som gick fel var en son som absolut inte var snabb. Han tog en timme på sig för att få på sina kläder. Jag blir så stressad av sådant. Sedan var han lika långsam när han skulle äta frukost. Dessutom gastade och grät Lillan att hon inte ville vara på förskolan. Det gjorde hon ifrån det hon vaknade. Det var bara den äldsta sonen som skötte sig exemplariskt. Bara det gör att man blir lite misstänksam. Men allting var helt ok med honom.

Naturligtvis blev vi sena innan vi kom utanför dörren. Jag och dottern tog bilen till förskolan. Det skulle vi inte ha gjort. När jag hade lämnat av en gråtande prinsessa så startade inte bilen. Det var bara att ut och jogga hem. Dessutom hade jag bråttom. Sonen skulle till skolan. Väl hemkommen så hade han inte tagit på sig ytterkläderna. Men iväg kom vi och kan ni tänka er att vi hann? Vi kom precis vid andra ringningen. Fast då sa sonen att han hade glömt sin mössa och överdragsbyxor. Det var bara för mig att springa hem och hämta.

När jag kom hem så hade huvudet inte blivit bättre. Jag tog alvedon och började arbeta på presentationen. Jag var tvungen att skriva manus till bildspelet. Efter en stund kom svärfar och ville ha bilnyckeln. Det är tur jag har en händig svärfar som kan det här med bilar. Han lyckades. Bilen startade som den skulle. Skönt att slippa en massa dyra bilreperationer. Men nu vill jag sälja bilen. Visserligen har den varit en trotjänare, men det har varit lite fel på den då och då. Fast det är inte så konstigt om man tänker på att vi har haft den i 10,5 år och den var inte ny när vi köpte den. Felet den här gången var att bilen kände inte igen sin egen nyckel. Jag visste faktiskt inte att det kunde hända, men tydligen är det så.

Resten av dagen blev bättre. Huvudvärken släppte på förmiddagen, bilen blev fixad, manuset till presentationen blev färdigt (visserligen inte förrän strax innan kl 12 på kvällen) och pojkarna tog sina bälten. Dagen blev bra, men ibland undrar jag varför vissa dagar börjar så fel. De dagarna vill jag bara dra täcket över huvudet och försvinna in i drömmarnas värld.

Idag är det i alla fall fredag och det gillar jag. Då är det familjemys som gäller. Ni får alla ha en trevlig fredag!

Det här inlägget postades i Familjen, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

