Det är en helt vanlig tisdag

Idag arbetar jag flitigt framför datorn, men jag har tagit en liten paus för att skriva ett blogginlägg. Jag håller på att färdigställa min presentation inför torsdagens möte. Det är verkligen ett pilleriarbete. Tänk att allting skall ta sådan lång tid! Tekniska saker är helt klart inte min bit. Men samtidigt är det kul. Just nu känns det som att jag bara vill ha allting över. Jag har pirr i magen. Jag blev faktiskt inte nervös förrän jag såg alla abstrakten utlagda på högskolans hemsida. Jag tror att det kommer att bli en intressant och givande dag.

Igår var mellanpojken feberfri. Det är skönt att det gick över så fort. Jag hoppas bara att ingen annan får det. Annars är det bra med de små liven. Tyvärr har Prinsessan kommit in i en period då hon inte vill vara på förskolan. Jag känner mig som världens sämsta förälder när jag lämnar henne, eftersom hon gråter så att ögonen nästan trillar ut. Det är hemskt. Både jag och min man har försökt att få fram varför hon inte vill vara där, men det enda hon säger är att ”Jag inte vill vara där” och ”Jag vill vara ledig”. Det är tur att det snart är sommarlov. Dock är det fyra veckor kvar, såg jag i almanackan igår. Vi får göra det bästa av det, men mornarna är inte roliga längre. Visserligen har de aldrig varit lätta, men nu är de ännu värre.

Igår var jag på ett introduktionsmöte på sommarjobbet. Det var ett givande möte. Det bästa var att vi i år fick vara med och påverka vårt schema. De hade lagt ett grundschema och sedan fick vi komma med synpunkter. Dessutom var det trevligt att få träffa alla de andra vikarierna. Ibland har det varit att vi knappt har vetat vilka de andra är, utan vi har bara hört om varandra från den övriga personalen.

Nu är nog min lilla paus över. Vi hörs en annan dag!

Det här inlägget postades i Arbete, Familjen, Studier. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det är en helt vanlig tisdag

  1. Shareen skriver:

    var ska du sommarjobba?

    • tavar skriver:

      Jag ska vara på ett äldreboende och jobba natt. Jag har varit på det här stället fyra somrar. Skönt att vara på en arbetsplats som man trivs på och där man vet hur rutinerna är.
      // Tina

Kommentera

