Avslagen, men skönt trött

Jag känner mig skönt trött idag. Jag tror att den här hajken gjorde underverk med mig. Det kan bero på att allting var så stressigt förra veckan och jag blev så trött på min handledare. Huvudet ville inte alls vara med och det dunkade i det och dessutom drabbades jag av ögonmigrän. Men idag är jag tillbaka!!! Det är så skönt. Naturen visade sig från sin bästa sida, både grönskande och med ett strålande väder. Jag behöver verkligen bara bryta ibland och göra något annat.

Hajken blev mycket lyckad. Alla scouterna gillade verkligen att ligga i militärtält. De kom fram till att friluftsliv inte var så tokigt. De flesta av dem tyckte att de ville ha en längre hajk. Det gillar jag, eftersom det betyder att vi gjorde en hajk på barnens nivå. Ibland kan man lägga ribban fel och det gör att barnen inte vill åka på hajk eller läger i framtiden. Några av barnen blev så intresserade så att de till och med sa att de ville vara på ett läger i en hel vecka med dåligt väder, eftersom de ville uppleva hur det är att gräva vallgrav runt tältet. Vi ledare berättade nämligen om en del blöta läger som vi hade varit med om, när vi satt runt lägerelden. Nu när scouterna blev så uppspelta och intresserade av läger så bestämde vi oss för att vi skall besöka det stora lägret som skall vara i sommar. Det går av stapeln på ett fält utanför Kristianstad, närmare bestämt Rinkaby. Lägret heter World Scout Jamboree 2011Världsscoutjamboree 2011. Det är ett internationellt läger med ca 38 000 deltagare från 150 länder. Det skall bli så spännande. Jag hoppas verkligen att det blir av att vi åker dit, eftersom jag tror att scouterna hade gillat det.

När vi kom hem från hajken visade det sig att vår yngsta son hade 39,3 i temperatur. Jag hade märkt att han blev hängig och han rörde sig mycket sakta de två sista timmarna, men när jag frågade honom om han mådde bra så var allting helt ok. Det måste ha varit att han var rädd för att jag skulle skicka hem honom från hajken. När kvällen kom hade temperaturen stigit något, men han verkade ändå piggare på något konstigt sätt. Jag tror att det berodde på alvedonen som han fick. Det var verkligen tur att vi inte hade planerat in något annat den här helgen. Idag hade han inte alls så hög feber, utan nu var den strax över 38. Jag hoppas att det här inte blir något långvarigt. Veckan som kommer är det nämligen gradering och dessutom skall de ha en show på fritids, som han skall medverka i. Vi får hålla tummarna för att han blir frisk snabbt och att ingen annan får det i familjen.

Idag har vi annars inte gjort så mycket. Det är det gamla vanliga: tvätten, städningen, etc. Men en sak som var annorlunda var att vi var hemma hos mina föräldrar och åt middag. De hade gjort kroppkakor och de var så snälla och ville bjuda på det. Det var så gott! Hela familjen gillar det, utom Lillan. Men hon var nöjd ändå, eftersom mormor gjorde pastaskruvar och kassler till henne. Tack snälla ni för att ni bjöd oss på middag!

Imorgon är det dags för nya tag. Den här veckan är det dags för slutspurt i fältstudien. Nu gäller det att lägga i ytterligare en växel och köra på. Jag vill verkligen komma i mål före sommaren. Men den här helgen har jag bara varit och låtit tiden rinna, samtidigt har jag gjort saker som jag tycker är roligt. Ibland är det skönt att bli avslagen, men skönt trött.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

