Idag är jag nöjd med mig själv

Jag har nämligen arbetat idogt och fått mycket gjort. Mitt mål för dagen var att blir klar med mitt abstrakt och det blev jag. Först var jag på ett möte som handlade om den virtuella mässan som vi ska ha nästa torsdag. Egentligen hade jag glömt mötet, men jag blev påmind av en medstudent. Det var tur, eftersom det blev huggsexa om tiderna när presentationerna skall vara. Tiderna gick snabbt åt och när alla tiderna var slut var det ändå tre grupper som inte hade fått någon tid. De skulle i alla fall försöka lösa det problemet. Jag fick den sista tiden. Men det gör ingenting, utan jag tror att det kan vara en fördel för mig. Jag kan titta på en del av de andras presentationer och sedan förbereda mig mentalt för den muntliga uppgiften. Efter mötet med skolan skypade jag med en vän. Hon och jag gick igenom det jag hade skrivit och hon gav några bra tips. Tack Fiona! Det var en bra hjälp. Hennes återkoppling gjorde att jag blev mycket nöjd med abstraktet. Visserligen är jag inte säker på att vår handledare tycker att det är tillräckligt bra, eftersom jag aldrig har förstått mig på hur han tänker. Men den här gången är jag nöjd i alla fall. Även om jag behöver ändra på abstraktet, så går det relativt snabbt att göra det. Imorgon är det handledarmöte och då får jag troligtvis reda på vad han har för synpunkter.

Målet för dagen satte jag med tanke på att imorgon är det studiedag i skolan, fritids och förskolan. Det gör alla barnen är hemma. Det är verkligen inte lätt att försöka skriva något sammanhängande när det ständigt kommer frågor eller livliga diskussioner mellan syskonen, som mamma måste reda ut. Dessutom skall den här helgen innehålla en hajk. Pojkarna tycker att det skall bli så spännande att sova i militärtält. Jag undrar vad Lillan säger när hon upptäcker att det bara kommer att bli pappa och hon hemma? Hmm… det kommer nog att gå bra. Dock är hon inne i en mamma-period.

Men det viktigaste som jag ville delge er var att jag är nöjd med mig själv. Jag gjorde det jag skulle och tidsplanen ser ut att hålla, trots att nästan hela dagen igår försvann.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Idag är jag nöjd med mig själv

  1. greatdanemaniac skriver:

    Tror ditt abstract är skitbra, faktiskt! Jag skrev också klart mitt igår, men ska se om jag kan låta eva eller någon annan titta på det innan jag lämnar in det. Jag är nöjd, men jag vet inte om det är för simpelt formulerat.

    • tavar skriver:

      Tack vännen! Jag tror faktiskt att ditt är tillräckligt bra skrivit. Du behöver inte oroa dig. Men det kan vara bra att låta någon handledare titta på det. Det kommer att gå fint. Vi saknade dig igår på mötet förresten!

      Ha det gott!

      // Tina

Kommentera

