Aprilväder och stress

Nu har det blivit april i majmånad. Vädret är ostadigt och det går inte att förutsäga från den ena minuten till den andra. Ibland är det otroligt vackert väder med värme och sol. Nästa sekund är det blåsigt, regnigt och kallt. Det här vädret gör mig tung i huvudet och det är inte roligt. Det blir så svårt att tänka och jag glömmer saker. Det kan i och för sig bero på att jag har så mycket att hålla i huvudet.

I måndags och igår jobbade jag i en åk 2 klass. Det var mycket roligt. Jag fick lära mig massor av saker om fiskar. Det var lämpligt p. g. a. hajken som kommer. Vi har nämligen satsat på vattenprojekt i en insjö det här året. Det tror jag kan blir bra. I skolan hade vi även idrott och matte. Det är en mycket trevlig klass. Jag har haft dem tidigare och de var lika mysiga då. Visserligen är de mycket pratiga, men samtidigt är det en del av charmen.

Igår hade vi scoutavslutning för den här terminen. Det var roligt. Vi grillade tillsammans med scouternas föräldrar och sedan lekte vi. Under tiden som grillningen pågick passade föräldrarna på att fråga oss om sådant de hade undrat över. Det gällde hela terminen och även den kommande hajken. Det ville veta vilken utrustning som behövdes, hur vi skulle övernatta där, var vi skulle vara, o. s. v.

Tyvärr känner jag mig stressad. Jag har mycket bollar i luften och liten tid att ordna det på. Men fredag nästa vecka ska det värsta vara gjort. Jag tror att det kommer att bli bra. Men huvudet är tungt och ögonmigränen lurar i faggorna. Jag har inte tid med det. Jag måste arbeta vid datorn idag…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Aprilväder och stress

  1. Shareen skriver:

    lycka till, Tina!
    du har jobbat igenom ett stressigt moment innan (termin 3) och vi kommer fixa det här, ja!!

    • tavar skriver:

      Tack vännen! Jag behöver verkligen lite uppmuntran idag. Självklart ska vi ordna det. Klarade vi av termin tre så klarar vi vad som helst.
      // Tina

  2. Milou skriver:

    Can we fix it? Yes, we can!!

    Det grejar vi!

    • tavar skriver:

      Vi ska absolut fixa det! Hur skulle det gå om vi inte hade varandra? Tack för stödet! Jag måste bara vila huvudet lite.
      // Tina

Kommentera

