Jag är inte nitton längre…

Det har jag verkligen märkt idag. Det är varit segt och jag har varit så trött. När jag tittade igenom mina blogginlägg för måndagar, så såg jag en klar trend: På måndagar är jag ständigt trött. Den här gången kan det handla om att vi var uppe och tittade på ESC i lördags. Det var precis som jag trodde att det skulle vara. Men den här gången var det i och för sig lite extra spännande. Sverige höll på att vinna. Tillslut hamnade Eric Saade på en tredje plats. Jag tycker att det var en bedrift. Sverige har verkligen inte hamnat så högt upp de senaste åren. Fast visst hade det varit ännu roligare om han hade vunnit. När ESC var slut vaknade vår dotter ofta (hon såg inte hela ESC) och ville inte somna om. Det var inte roligt. Min man och jag skiftades om att sitta på sängkanten. Hon lugnade ner sig när hon fick sova med lampan tänd. Det var likadant natten till idag. Det var inte roligt och både jag och min man är helt slut. Hmm… Jag undrar om månen kan ha någon inverkan på henne? Jag har märkt tidigare att hon sover oroligt de nätterna som månen nästan är full.

Den här helgen har varit lugn. Vi har arbetat en del i trädgården. Det var skönt, trots att vädret var som aprilväder. Det är märkligt att temperaturen nu har hamnat tillbaka på vanlig nivå och då är det många som klagar. Det gör jag också! Jag vill ha värmen nu. Det är så att jag fryser… Men i och för sig fryser jag ofta. Jag är som våra barn brukar säga: ”Du är gjord för ett varmare ställe”. Det verkar som att många saknar värmen. Jag har sett och hört att många är förkylda, idag fick jag t. ex. in och arbeta i åk 2. Deras lärare var sjuk. Stackare! Det är inte roligt att vara det. Jag hoppas att hon snart kommer på fötterna. Men jag fick det roliga arbetet att vara hos denna trevliga klass. Barn är verkligen helt underbara.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

