Det är underbart!

Allting är så fint. Naturen är verkligen i full gång. Det gror överallt och dessa underbara färger… Det gör mig glad och lättare till sinnet. Igår planerade jag och mina ledarkollegor hajken för scouterna. Jag tror att det kommer att bli både intressant och spännande för barnen. Vi kommer att använda vatten som tema i årets vårhajk. Det är så att även jag ser framemot vårt vattenprojekt. Det är så roligt att titta på grodyngel, skräddare, näckrosor, etc. Jag är egentligen inte speciellt duktig på det här. Men en av de andra ledarna kan det, så jag ser framemot att lära mig mera. Jag hoppas bara att vädret blir lite mer stabilt. En del av våra scouter har aldrig sovit utomhus. Därför hoppas jag även på att det blir varmare på nätterna.

Något annat som också är underbart är att det är fredag idag. Jag tycker om fredagar. De har blivit en favoritdag. Jag tror att det beror på att hela helgen ligger framför och oftast brukar tempot bli lugnare, trots att fredagarna innebär mera arbete. Jag är sådan att jag vill få undan så mycket som möjligt innan helgen, eftersom jag då kan vara mera med barnen när de är lediga. Det är så mysigt att på familjemyset bestämma vad vi skall göra i helgen.

Appropå familjemys så skall vi naturligtvis ha det idag. Vi kommer att laga en kycklingsgryta tillsammans och till efterrätt blir det en rababerpaj som barnen gjorde hos mormor och morfar igår. Den såg riktigt god ut, trots detta lyckades vi låta bli att ta en munsbit… Men det var frestande!

Igår såg vi på Eurovision Song Contest (ESC). Vilket spektakel! Vissa bidrag undrar man hur de kom med… Men jag har alltid gillat att titta på det. Jag tror att egentligen är det stämningen, kläderna och glittret som tilltalar mig. Det är en underbart skräckblandad underhållning. Tänk att det kan spreta så mycket inom Europa med omnejd. Det är kanske inte så otroligt att vi människor har svårt att komma överens? När vi inte ens inom musiken kan hålla sams. Naturligtvis kommer jag att sitta bänkad framför TVn på lördag, för att se finalen i ESC. Jag måste hålla tummarna för Eric Saade och förfasa mig över kläderna, uppträdarna, det dåliga ljudet, etc. Därefter kommer jag att sucka under tiden som omröstningen är och stöna över resultatet. Men jag älskar det. Det är helt underbart…

Nu önskar jag alla en trevlig helg!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

