Lilla Spöket Laban

Idag är jag trött! Jag känner mig som ett spöke och går runt som i en dvala. Det var verkligen passande att dottern är hemma idag och tittar på Lilla Spöket Laban. Hon har lite förhöjd temperatur, så vi tyckte att hon skulle vara hemma. Jag hoppas att det är något som snabbt går över. Att jag är trött idag kan bero på att det åskade i natt. Visserligen var det inte speciellt mycket, men det kom tillbaka med jämna mellanrum. Som tur var gick åskan inte rakt över. Jag är nämligen lite rädd för åskan och dessutom har vi två barn som är rädda. De vaknade i alla fall inte, utan det var bara jag som märkte av mullrandet och blixtrandet. Barnen såg ut som frågetecken när vi frågade dem om de hade hört att det åskade under natten.

Skolarbetet börjar långsamt att ta form. Det är skönt. Jag tror faktiskt att jag ligger bra till när det gäller tiden. Om jag bara håller tidsplanen så kommer det här att gå och då är jag klar med fältstudien till den 26 maj. Jippie! Därefter är det inte långt kvar till att terminen är slut. Men fortfarande återstår mycket arbete. Tidigare idag pratade jag med två stycken medstudenter som jag kallar Fiona och Ariel. (De kommer nog att bli sura för att jag kallar dem det, men det är namn som passar dem.) Vi hade en trevlig stund. Det var roligt att vara ett bollplank. Om ni läser det här så tror jag att ni kommer att göra ett fantastiskt intressant abstrakt. Jag ser framemot att se slutresultatet.

Idag har barnen haft idrottsdag i skolan. Det var friidrott som stod på schemat. Det tyckte de om. Vår yngsta son var lite purken över att hans klass inte vann någon pokal, men den äldsta sonen kom hem och var strålande glad. Deras klass vann i alla grenarna. Men det är inte så konstigt, eftersom de är den äldsta klassen på skolan. Nu är de hos mormor och morfar, medan jag och min man förbereder oss för att gå på utvecklingssamtal.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lilla Spöket Laban

  1. Milou skriver:

    Jag har också sovit dåligt inatt och vaknade med en rejäl huvudvärk som inte gått över. Kan vara ert åskväder som vandrar nordost, kanske?

    Skönt att du ligger bra till vad gäller tiden, jag har hela tiden en liten oroskänsla i magen att det är något vi missar, att det ska vara mer, eller på ett annat vis. Ändå har vi varandra att bolla med. 😦

    Ha en fin eftermiddag, Tina, och tänk på att vara i nuet också. Njut lite. Känn efter hur SKÖNT det är med försommar? =)

    • tavar skriver:

      Det kan vara åskväder som ligger och lurar. Här verkar det inte vara över ännu. Det har legat ett distäcke framför solen idag och varmt är det. Jag hoppas att det släpper med huvudvärken, eftersom den gör att ingenting blir roligt.

      Visst blir man orolig när skoluppgifterna verkar överkomliga? Dessutom har vi en handledare som är totalt ointresserad av att veta hur det går för oss… Troligtvis kommer vi att få veta den 27 maj att vi ”bara” ska göra det och det… Vi får köra vårt race helt enkelt och hoppas att vi nåt mållinjen.

      Jag ska absolut njuta av försommaren… Det är verkligen underbart vackert och härligt. Synd att man inte kan se på datorskärmen utomhus. Det kanske går att lösa på något sätt?

      Var rädd om dig!

      // Tina

Kommentera

