Tänk att det kan…

… vara så tyst och tomt här hemma. Igår och inatt märkte jag inte av det. Men nu på morgonen. Vilken skillnad det gör när de små inte är hemma. Det som brukar vara full fart från tidig morgon till kvällen. Det var ingen som kom ner till sovrummet halv sju och frågade om de fick starta TVn och inte kom det någon på natten som drömde mardrömmar. Egentligen borde man sova mycket gott de nätterna som barnen inte är hemma. Men det gjorde jag inte. Jag vaknade min vanliga tid 04:18 och sedan även kl 05:21. Nästa tidpunkt som jag slog upp ögonen var strax efter halv sju. Sedan somnade jag om igen och sov till åtta. Därefter gick jag upp. Hmm… Vilket tomrum de lämnar efter sig. Det är tur att man vet att de har det bra hos farmor och farfar.

Min man och jag var iväg igår på en 40-års fest. Det var länge sedan vi gjorde något utan barnen. Det märks att vi inte är vana vid sådana fester längre. Jag menar ”barnfria” fester… Det var samtidigt skönt att kunna sitta i lugn och ro utan att försöka hålla reda på att barnen sköter sig, springa på toaletten med någon, konfliktlösning mellan syskon, etc. Det var rogivande. Vi stannade inte länge, men det var sent med tanke på oss som alltid brukar gå hem tidigt från alla festligheter. Det var trevlig stämning, eftersom vi kände många. Tack J för en trevlig fest!

Idag är det söndag och mycket trevligt skall hända. Det bästa är att våra prinsar och vår prinsessa kommer hem igen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tänk att det kan…

  1. Shareen skriver:

    ohh i know the feeling.. var barnfria förra helgen och jag gick upp ändå kl6!!

Kommentera

