Härligt

Jag har äntligen fått flyt i mitt skolarbete. Det går framåt och jag börjar se ett mönster i det. Det är så härligt! Nu har det lossnat. Nu ska jag bara försöka ro det i hamn. Men det ska nog gå. Det var mycket roligt att intervjua olika människor. De hade alla många erfarenheter som de ville dela med sig av. Jag har fått lära mig fantastiskt mycket om hur människor verkligen känner det när de genomgår en förändringsprocess som de själva inte har kunnat påverka. Förändringsprocesser är något som väcker människors emotioner. Det är spännande.

Något annat som är härligt är att jag äntligen har fått lite tankar över hur jag skall kunna göra en populärvetenskaplig presentation av min fältstudie. Tack snälla U som fick igång min kreativa och innovativa förmåga. Det hade aldrig gått utan dig. Jag har börjat ta fram hur det skulle kunna göras och vilka bilder jag vill få med. Nu är frågan om jag ska göra den som en dokumentär eller bara ha den som en vanlig presentation. Mmm.. Det får jag nog fundera på.

Naturligtvis är det full fart på våra härliga barn. Det märks att solen har gjort underverk med dem och nu har äntligen värmen kommit tillbaka. Det är så skönt. Det började med att det kom varma vindar igår och idag kom värmen. Det är så tydligt att vi behöver få värme och sol.

Idag är det FREDAG! Det är skönt. Visserligen måste jag göra en del skolarbete, men det är ändå helg och tempot blir lugnare. Härligt!!! Familjemyset idag kommer att bli hasselbackspotatis och lax med spenatsås och grönsaker. Mums!! Till efterrätt blir det en vanlig enkel marängsviss (marängsuisse). Det är något som hela familjen gillar. Nu önskar jag alla en trevlig helg!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Härligt

  1. Milou skriver:

    Härligt när det lossnar sådär! Vår studie går också framåt, men vi har inte ännu stolpat HUR vi ska presentera den – tips mottages tacksamt! =)

    Själv är jag ensam i helgen – även om vi planerat in att grilla lite imorgon. Så egentligen borde jag städa istället för att slösurfa men allt har sin tid…

    Ha en härlig helg, Tina!

    • tavar skriver:

      Hej!

      Mitt tips är att göra det som ett reportage. Jag tänker mig som ett inslag i Aktuellt eller Vetenskapens värld. Jag tror att det kan bli häftigt med lite olika bilder och några röster som ger svaren på intervjuerna. Men jag har som sagt inte gjort upp hur eller vad som ska vara med. Jag önskar er lycka till!

      Visst är det mycket roligare att slösurfa. Städning är oftast inget roligt och dessutom finns den alltid kvar även efter surfandet. 🙂 Jag hoppas att du får en härlig grillning. Grillning brukar vara mysigt och trevligt i goda vänners lag.

      Du får också ha en härlig helg!

      Kram

      Tina

  2. Shareen skriver:

    vad kul att detgår bra för dig 🙂
    send me some of that motivation dust please 😉

    • tavar skriver:

      Jag skulle gärna göra det om jag kunde… Jag vet hur jobbigt det är att sakna motivation. Du får tänka på att vi snart är lediga från studierna. Jag är säker på att du kommer att lyckas. Kram
      // Tina

Kommentera

