Värmen försvann…

Det är lite tråkigt, men all värme bara försvann. Visserligen var det väntat, eftersom det alltid kommer ett bakslag. Men det är inte roligt när man får ta på sig de tjocka jackorna igen. Solen började i alla fall nu på morgonen, men de har sagt att det skall bli regn framemot middagstid. Vi får väl se. Igår var det faktiskt lite välbehövligt regn som kom och på vissa platser kom det även hagel. Men jag är glad för det regn som kom. Högre upp i Sverige var det nämligen snö istället och det hade jag inte velat ha. Usch! Jag längtar tillbaka till de ljumma vindarna…

Igår var en helt vanlig måndag. Det arbetades flitigt och jag har varit i kontakt med de skolor som jag tidigare har pratat med. Det skall bli så roligt att intervjua och observera. Jag undrar om fältstudien kommer att bekräfta det som jag hittade under litteraturstudien? Det hade varit spännade om det inte gjorde det. Tyvärr kan jag inte skriva vad resultatet blev på litteraturstudien, eftersom en del av dem som jag skall intervjua läser min blogg. Men jag lovar att återkomma till det när studien är klar.

Igår klagade jag över min handledare och det tänker jag fortsätta med idag. Han är helt och hållet osynlig i de skriftliga forumen på ITS. Idag skall jag försöka maila honom, men jag har inget hopp om att det kommer att ge något. Jag undrar vad han håller hus och vad han gör? Hmm… Jag har i alla fall bett mina medstudenter om hjälp, så jag får väl använda dem som bollplank. Jag måste säga att jag är lite besviken över handledningen den här delkursen.

När jag hade hämtat barnen igår så ville de vara ute, trots att regnet öste ner. Det är härligt att se dem leka i trädgården. De kör nämligen runt med en lådbil och skifta vem som sitter i och styr. Det är tur att det är två som puttar på ibland, eftersom det är så stor skillnad på våra barn, både åldersmässigt och storleksmässigt. Under tiden som de lekte fick jag börja med maten. På menyn stod det köttfärssoppa. Den brukar vara uppskattad och det blev den även denna gång. Det är en mycket enkelt recept. Man tager vad man haver… I detta fall blev det; blandfärs, potatistärningar, wokgrönsaker, passerade tomater samt buljong. Pojkarna fick äta snabbt, eftersom de skulle iväg på karate.

När de hade åkt så bråkade jag med Prinsessan. Hon ville inte ta på sig pyjamas, utan hon sprang runt naken i huset och tjoade och skrek istället. Efter diplomatiska förhandlingar lyckades jag få henne till att klä på sig. Men jag tror att det beror på att hon kom på att det var Pingvinerna från Madagaskar på TV. Under tiden som hon tittade på det chattade jag med en vän, som jag inte har pratat med sedan i höstas. Tack för den trevliga pratstunden! Vi har tydligen mycket att ta igen… Tur att vi snart skall träffas.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Värmen försvann…

  1. Shareen skriver:

    undrar om det går att ringa din handledare på mobilen..han verkar inte vara en sån teknisk kille..

Kommentera

