Ny dag med nya möjligheter…

Det stämmer verkligen. Idag har jag ingen huvudvärk, men jag är fortfarande trött. Jag vaknade som vanligt kl 04:18. Dock somnade jag om fort. Det var skönt!! Men det var inte tillräckligt med sömn. Jag tror att jag måste gå och lägga mig tidigt ikväll.

Nu måste jag sätta fart. Vi hade introduktionen på delkurs 3 igår. Den var lika förvirrande som vanligt. En av våra handledare pratade och pratade, men hon sa ingenting. Det gav mer att läsa studiehandledningen och den var inte vältalig. Det svåra är att veta vad de vill att vi skall göra, alltså resultatet av hela arbetet. Den här gången skall vi göra en fältstudie, men vi skall inte skriva någon rapport. Vi skall formulera en metoddel och ha referenserna klara för oss, men det enda vi egentligen skall skriva är ett abstrakt på en sida där titel, författare, syfte, metod och resultat skall finnas med. Därefter skall allt presenteras på en virtuell mässa. Hmm…??? Som vanligt förstår jag inte det här. Jag blir väldigt misstänksam när det ser ut att bli enkelt att genomföra uppgiften. Det brukar innebära att det är något lurt med det hela. Troligtvis kommer vi att få en hel massa extra uppgifter vid sidan av. Men det är bara att sträva på och försöka. I slutändan brukar det ordna upp sig.

Idag är det torsdag och det betyder att det är yogadag. Det är verkligen skönt att få den stunden och ladda batterierna. Vår yogatränare brukar säga till oss: ”att den här stunden är vår tid att landa”…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

