Disputationsberättelsen

Jag glömde säga igår att jag fick resultatet på min inlämning som jag gjorde för två veckor sedan. Jag blev helt överlycklig. Betyget blev VG! Tydligen hade jag lyckats få med alla delarna som skulle vara med. Dessutom var disputationsberättelsen kommunikativ med en röd tråd. Det är så skönt att jag äntligen kan lägga delkurs ett bakom mig. Jag hoppas verkligen att jag kan lägga delkurs två bakom mig på söndag. Men det är nog inte troligt, för jag tycket att det här var svårt att få ihop. Min ständiga fråga dyker upp i mitt huvud: Vad är det de vill skall finnas med i rapporten? Dessutom undrar jag: Hur myckat är 5000 ord? Jag vet naturligtvis att det är 5000 ord, men det jag menar är: Hur många sidor är det?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Disputationsberättelsen

  1. greatdanemaniac skriver:

    Lärarna på campus sa till mig att det är ca 10 sidor med enkelt radavstånd, men 5000 ord ska inkludera allt – även framsida, innehållsförteckning och referenser. Det blir säkert bra ska du se!

    Kram!
    //Anna-Maria

  2. tavar skriver:

    Hej Anna-Maria!
    Tack för upplysningen. Det blir alltid lättare om man har något att gå efter. Dessutom har jag svårt att hålla det kortfattat. Men jag ska göra mitt bästa.
    Kram
    // Tina

Kommentera

